Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Saturday, April 27, 2013

kesedaran yang sedikit

Assalammualaikum..

Pagi ni kerja tak banyak sangat. Nadia pulak shift dah berbeza dengan aku.
Beza sejam. so sekarang ni dia dah selamat sampai rumah dah gamaknya,.
Tinggallah aku terkontang kanting tunggu masa nak balik..
Sementara menunggu masa yang lagi beberapa minit ni..
Aku selak selak lah .. ceh macam boleh selak plak belog ni. hehehe
Aku click click older post lama lama dulu.

Aku baca saat dulu.. Aku agak senang runding dengan abg aku.
Tegur. cakap depan2. senang sms mintak apa apa. walaupun tak kan dapat..
senang sms bagi tahu apa apa.
Sekarang sejak dia dah berkahwin.

Bila nak msg je.. aku fikir panjang..

Entah entah bini dia delete msg aku. bini dia dah lah !%#!$%
huhuhu aku gunakan bahasa yang tak di fahami
kang cakap aku buruk kan orang pulak kat belog huhuhu.

Entah lah. kadang rindu dengan abg aku
Dia mesti tak sedar apa yang dia dah lakukan.
Dia langsung tak amik tahu pasal aku..
Pasal rumah. entah entah dia tak pernah ingatkan tok. ingatkan wan.
hmm.. Abg dah lama tak bertegur dengan mak. dari bulan puasa lagi.
Dan now. !! puasa pun akan menjengah lagi tahun ini..
Nampak.. sangat lama.. sangat lamaaaa..

Sungguh membuatkan aku makin menyampah dengan bini dia.
Aku bukan nak salah kan bini dia.
Tapi aku cukup tak suka kalau kehadiran orang baru memporak peranda kan hidup kami sedia ada.
Ceh. aku xnak salah kan dia.
Tapi entah la. aku cenderung rasa dia adalah orang yang kena pertanggungjawab kan hal ni sebenarnya..

Abg sekarang umpama hidup dalam dunia sendiri.
Dia pikir janji dia tak lapar.  bini x lapar anak x lapar .. janji dia tak susah. so semua done.
Dia tak lihat sekeliling dia. dia tak lihat aku.
Alahh aku pun bukan adik kandung dia..
DATTTT ITTTT... aku selalu lupa siapa aku dengan dia.

AYAT UNTUK DIRI SENDIRI : : dear si saggitarius.. which is  ME !! tolong lah ingat..
kau dengan dia dengan family tu semua tiada kaitan. kenapa nak terhegeh hegeh nak buat perangai lama.
nak hidup dengan dunia sendiri nak raih simpati nak tunjuk perasaan nak mogok lapar. nak tarik perhatian orang nak stress tension n hidup dalam tekanan sedangkan tak de siapa akan sedar semua itu.
Ingatlah diri sendiri tu orang luar. orang yang tak ada kaitan dengan sesiapapun..
kenapa nak meraih simpati jadi bodoh semua itu,, tolong ingat impian azam dan mimpi serta angan angan yang dah di buat.  yang ko boleh hidup tanpa semua di sekeliling kau dan kau bukan bergantung dengan orang lain .!!!!


" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir