Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Sunday, July 03, 2011

paras rupa

oke.. ni ikhlas... tulus.. dan jujur dari hati aku yg paling dalam.....

macam mana kau tahu kau cantik? nsem?
sebab orang cakap?
sebab kau rasa kau cantik.. kau perasan kau nsem?
ouh..xpe lah.kira nya kau cam hargailah apa ALLAH dah ciptakan utk kau..
iya dak?
so bersyukurlah kan..

so bagi aku.. n yang lain lain yg x cantik n x nsem ni?
kena lah kutuk?
kena lah hina?
kena lah di pulaukan ea?
macam tu ?

1st of all...
wajah kau yang cantik dan ensem tu..
bukan kau CREATE sendiri oke..!
ALLAH yang ciptakan...
so x patut lah kau nak bangga diri...
bukan ciptaan kau pun...


so adil ke untuk kau....
sisih kan orang tak cantik dan tak ensem?
adil ke... kau buang orang orang tak cantik..
wajar ke kau buang kawan... sbb aku tak cantik?

hampeh gila lah kau..
PARAS RUPA kau tu.. Tuhan yang beri....
tapi dah mendabik dada.. seumpama macam kau yg buat sndiri
 wajah kau cantik/ensem macam tu.
lepas tu.. kau sesuka hati SISIHKAN/BUANG aku yg tak cantik ni....


aku tak kisah pun.kalau kau tak nak berkawan..
iya lah. aku tak cantik..
mesti tak ada rasa pun nak buat kawan iya dakk???
oke !

cuba muhasabah diri sekejap....
cuba fikirkan sejenak..
letsay kau accident...
cacat......habis buruk muka kau....
n tetiba kawan2 yang sebelum ni ramai di sisi kau..
tetiba je hilangkan diri.
pergi meninggalkan kau....
buang kau sebagai kawan mereka.....
sbb kau tak cantik/ensem lagi....
so ....

APA PERASAAN KAU?


TIME tu mungkin lah kan kau dah terima hakikat lah kot..
yang paras rupa semua tu hanya pinjaman..ALLAH berikan pada kau.
patutnya kau bersyukur.bukannya riak smpai macam tu sekali..
memang aku akui.aku tak cantik...
tapi toksah lah sampai nak sisihkan macamtu sekali...
diam membisu sampai macamtu...

atleast cakaplah sesuatu.....
terusterang je......

wahai si cantik dan si ensem ...
biarlah hati dan perangai tu sama cantik dgn paras rupa...
jangan sampai apa yang ALLAH bagi pinjam tu..ALLAH tarik balik..
now acid splasher tgh mencari mangsa...
mana lah tau....
kau mangsa seterusnya....

so insaf insaf lah ya si cantik dan si ensem...
jangan terlalu nak bangga diri sangat..

" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir