Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Sunday, July 31, 2011

terima hakikat..

Hmm aku tak sedar aku tidur pukul berapa .. dalam pukul 4 lebih mungkin.
entah lah aku tak pasti. sedar sedar je dah pukul 9.30 pagi..
aku terus bangun.. dan menjerit..


" Stresssssss.. aku stresss.. waaaaa "
ermm

aku stress. terasa sungguh.. ermm..
selalu nya lepas aku jerit2 aku sambung baring balik. dan terus terlelap..
tapi entah kenapa..
aku rasa aku harus terima hakikat.
aku kena terima.. dan mesti terima.
life must go on. tak kan nak seksa diri. mogok lapar..
tunjuk perasaan. bukan tu cara nya kan?
hmm..


Aku bangun.. terus kemas tempat tidur...
rutin biasa . tp aku da tinggal kan nya sejak beberapa hari lalu.
penangan stress yg melampau huhu..
kemudian aku kemas dapur. sapu sampah. lap tingkap..
kemas ruang tamu.. semua semua la aku lap..
kemudian aku jumpa mak...

Aku jelas kan dia perkara sebenar. dia patut tau kan. hmm

" Mak.. tak dapat keja lah. em. kwn org dpt.. "

Mak ada cakap2.. alaa aku malas la nk kongsi kat sini..
Sbb aku tahu. aku xkan lupa.. hmm.
coz aku dah terlalu sedar diri ini..

Aku rasa lega. bila dah bagi tahu.. aku cakap. aku stress lah.

Mak cakap lagi.. hmm napa lah malang sangat ko ni..

dat its.. hmm.. aku malang kan. orang lain pun dah sedar dah. hahaha..

Aku teruskan aktiviti aku hari ni. aku masak. sambung mengemas..
kemudian, Baru aku dapat taw. SIL aku dah bersalin..
Tunggu2 abg aku pulang dari hospital..
n dapat baby boy..

hmm..
takpelah .. aku kena terima hakikat..
Mak dah tahu.. Bibik dah taw.. Kak wit dah tahu..
Sil dah tahu.. kakak dah tahu. Pakngah aku yg dtg td pun dah tahu..
hmm lega.. akhirnya. harap dorang paham kenapa minggu ni..
4 5hari lepas kenapa aku kurung diri. kenapa aku moody.
aku harap dorang faham ..
susah jadi aku sebenarnya..

" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir