Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Sunday, June 19, 2011

yesterday yesterday yesterday 9

Hmm...Aku takowt Kew?
08 MARCH 2009




Hmmm… sampai bilaa nak bermalam kat umah Mak? Setakat nieyh dah 3 malam Aku tdow kat sane.. Wow0.. mmg kek0k. rase cam ta lenaa jerk tidow Aku.. Malam pertame .. Aku mmg ta leh tidoww. Sbb bantal kesayangan Aku ta adew di sisi.. tah camne tah.. Aku tunggu Kol 7 pagi.. teros Aku balik umah. Bantai tidoww kat umah ag besh.. Malam kedua.. Aku bawak bantal.. tp Aku mmg ta dapat tidoww.. Aku tunggu Kol 7 lagik.. Aku teros alik umah..


tidoww kat umah smpai ke petang.. hurm.. kekok nye nak tinggal kan umah Aku.. susah nye nak tdoww kt tempat len.. Malam ketigaa pown same.. Aku terlelap sejam duaa jerk. Pastuh Aku mmg rase cam nak balik umah.. tp Aku takot.. adessSsS smpai bilaa lar psaaan takot tuh nak ilang dari diri Aku? Hurmm.. ni sume pasal Abg C Aku laa nieyh. Hurm. Nape laa bukak citer. N bg AKu dgr skali..

Abg C : Mak.. C duk dgr2 ade orank cam masok dalam bilik Kosong kat atas tuh.. C cam dgr bunyi2 orank bukak pintu. Orank lari2 kat atas.. Dah lar C tgh ta sehat nieyh..

Mak : Yer ker?

Abg C : Yer Mak.. C cakap “ korank jangan KACAU Aku.. Aku ta sehat nieyh “ Dgr bunyi2 ketok2 laaa.. C tau xder orank.. mane ade orank kat atas tuh.. .

Mak : Tuh laa.. Dulu arwah Bapak Kau pown ade dgr jugak.. mase nak dekat2 Die meninggal tuh laa. Die citer Kat Tok. Die dgr ader orank cam tepok2 lantai..

Abg C : Tuh laa Mak. C pon dgr jugak dalam bilik tuh. Ni C nak tumpang tidow sini lar Mak.. Badan ta sehat nieyh.. Karang pikiran terganggu..

Mak : Hah yer laaa.. Et Kau pon nak tidow sini skali ker?

Aku : Tengok laa dulu Mak …

Abg C : T.. Kau ta dgr ke kat bawah? Bunyi2 ape ape ker ?

Aku : Ader dgr gaks Abg C .. dgr cam bunyi orank tarik2 meja.. pastuh cam bunyi dumm dammm bnyik mende2 jatuh ,, cam orank tgh kemas2.. Et pikir Abg ngan Abg Lan tgh kemas2 ke atau wat ape ape ker..

Abg C : Hah.. Kau pon dgr? Mende tuh laa.. Abg ane ade wat ape ape malam2…

Mak : Tuh laa. Si D tuh pon bising jerk.. Die ingat kan Korank kat atas wat mende ape malam2 ta tdow.. smpai kat umah Die pon dgr jugak..

Aku : Laaaa. Abg D pon dgr gak ker? [ yer laa mesti laa dgr. Umah Die. Bawah bilik Abg C.. , DAN Bilik Aku bwah bilik Kosong depan bilik Abg C ]

Adesss tetibe takot.. Aku yg selame nieyh tdow sensorang kat bawah. adessSs.. Bile nak berani alek nieyh . Sumpah Aku kek0k tidow umah Mak.. ta selesaa.. ta leh lenaa tidow Aku..



----------------------------------------------------------------

.::. aku rasa nieyh lah dugaan yg agak hebat lah pernah melanda hidup aku..
time ni aku x taw camne nak handel perasaan takut..sungguh aku ni sgt penakut..
aku takut sgt.. camne nk neutral alek perasaan aku.camne nak hadap sensorang..
camne nak terus stay sensorang dgn perasaan berani berani takut..
Alhamdullilah.dah terbukti sampai skg...
aku BOLEH. aku boleh hidup sensorang even masih ada rasa takut takut..
LARHHH. KALAU TAK BOLEH PON! XDE SAPE LEH TOLONG KAN ? 
aku mmg kena tolong diri sndiri. atau erti kata lain. aku kena paksa diri sendiri juga utk berani .::.


.... Amalkan ayat qursy dan al fatihah sebelum tidur. selepas solat.. sebelum masuk rumah baca bismilah 3x.. bagi salam.. n cuci kaki... ... Alhamdullilah :)

" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir