Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Monday, March 14, 2011

huhh..

Assalammualaikum,

Hi, smlm aku berdua je kt umah ngn adik aku. Haja. erm. adik ker? haha malas nk ngaku ade adik ekceli. erm.  Haja dok ostel,, since pc kt dapo nieyh. rajin tol die balek  umah. n td0w kt umah aku. salu die mmg penakut  n xpenah pon nak td0w umah aku nieyh. Ahhh~! nk on9 pnye pasal la tu. tu yg tetibe berani nk td0w umah aku .. aish aish...

Kelmarin aku td0w awal. so die on9 laa. smpai ke 6 sengah pg die on9... bile die bgun siang tuh,die de bg taw aku, die dgr org pngel2 die. n maen maen rambut die. ahhh sudah... aku bukan nye xnak caya. tp aku xnak t aku jadi takut. aku  da 3 thn kot dok snsorang. bukan nak ckp besar ke ape. aku takut takut gak. tp xde la smpai terlalu pk pk kan sgt . sbb   bg aku. ape pon terjadi.. mmg mmg aku kene hadap sndiri.keadaaan mmg xleh  d ubah.aku mmg mmg kene dok snsorang. ermm..

Pastu malam td. aku ngh on9.. tetibe die mintak tafsir AlQuran.. aku malas nk bg,.. sbb die pon ngah period. tp die ckp " aku ni skola tahfiz. aku lagi taw" so aku bg jela.. die g basuh muka ke amik wudhuk ke ape. aku x taw la kan.. pastu die kuar die amik yasin  plak.. die tgh tguk konsert jom heboh ekceli kt tv. da r die nye volume pon kuat. die leh plak pakai tudung. dok atas sofa.. bace yasin sekuat2 umah.. aku time tu dok layan voice call nan Faz n Redd. hmm time tu x rasa pelik sgt. tp bila aku tego2 die. die dok ceramah2 kt aku.xde gelak2 lgsung.  pehal budak ni~??

Bacaan yasin die da macam org arab.pekat gile die nye sebutan. Kuat gile .aku suh bace dalam bilik.die marah2. aku pelik.die bace leh plak smbil dgr konsert jomheboh. aishh. pastu die asek ckp kt aku  " zaman skg sume xde bertuan.yg ko takut2 tu kenape" bubby. aku da pelik dah. aku cam bese on9 kt dapo. die kt ruang tamu. mmg berjarak r kitorang duduk. aku dok suh suh die bukak pntu depan.. aku bajet mmg nk lari je. Die sebuk2 tnye aku dasolat ke lom. pastu ceramah2 ."kite ni kalu xsolat dosa nye umpama berzina, sebuk tuduh2 aku berzina dgn voicecall plak" adui...

Aku da jerit2 suh die bukak pintu depan.. aku mintak fon die. nak call abg aku. sbb abg aku mmg xde .die kuar, die baling fon die jer. tp pintu die xnak bukak.smbil gelak2. aku pakse2 suh ukak pntu gak.smpai aku jerit2 kt die " kau jangan dekat" ahh aku mmg da menanges da pon.bunguks tol. Aku standby bukak pintu dapo kt tepi  ni.aku de dua pntu dapo, 1 ke luar terus. 1 lagi still dalam umah.. mmg cuak. nak lari. ke xnak. 
die  cam nak dttg dekat aku. tp da tengking2 die jgn nk dekat ngan aku. time tu x terpikir pon nk pegang pisau ke ape. aku pon xterpikir nak  bace ape ape. aku suh die mngucap.die xnak.


Aku da x tahan sgt. aku lari ikut  pntu dapo. ke depan. ke pagar. aku goyang2 pagar . nmpak akak aku kt umah die. aku pngel2. ciskek. akak aku wat xtaw. die x pasan aku sbb gelap ke ape. aku xtaw r kan. pastu aku nmpak lampu kete abg aku.. syukur Ya Allah .ngam ngam abg aku balek. aku berani mati je masok dalam umah ..aku xnmpak plak die ade kt ruang tamu.. lutut aku da teketar2. nak jerit sore ilang. bubbby2. geram plak aku igt keadaan aku smalam. abg aku xsmpat mati enjin ag. Sil aku terus kuar. die nak ukak lock mangga tu pon tekial2. leh plak salah kunci. aku da ketar2 lutut. cam nk tumbang pon ade. menanges2 mmg da xleh cntrol dah. aku goncang2 je pagar tu.cpaat la bukak2. die da kt belakang aku. dok nanges2 gelak..

Abg aku tnye nape ni.. aku citer je la kan.dr die dok ngaji2 yasin tu.. abg aku jenis yg xpcaya.die pk tu helah adik aku je xnak balek hostel ke ape ke. plus mak pon xde. tu  yg die buat pngai. tp aku x rase cmtu pon.sbb die mmg xde nk gelak2 pon kalu betol die maen maen. mesti die tergelak pnye.  Die  leh nges2 gelak atas kosi. sebut name die sndiri. ke pngel ayah pon aku xtaw r. sbb name die nan sebutan ayah pon da dekat2.   

Aku, abg n sil dok kt beranda luar je. kitorang x masok2. die kt sofa kejap terbaring.kejap bukak tudung.kitorang perhatikan die xlepas2.. aku ade idea nk tguk die maen maen ke hape.aku suh sil call fon die. tp die xjeling pon. sikit pn x toleh2. salu nye.fon  baru dering. die da berlari cari fon die.huhuuh 

tetibe die bgun.die pakai tdung.die riba yasin.die baru nk bukak yasin.abg masok rampas yasin die. letak atas tv. die  dok lawan2 tarik yasin nan abg.die xnak bg.abg smpai ugut.aku lempang ko kang.  baru die bg.tu pun liat2 die hulur.. Aku tn ye abg aku .xkan nk biar je cmni. Aku da nnges2 xleh behenti.. 

Abg aku suh call abg aku yg laen. Aku pon call. tp die leh plak ckp " kalu da teruk sgt  pngel die" ahh aku malas nk igt yg ni.mmg mmg sakit kan ati je. de plak cmtu.xkan la aku nk hadap die snsorang.let say aku sensorang.dorang ni mmg lepas  tgn tol r. sakit jiwa aku.  

Abg teman aku.die bawak lappy die dtg umah.  die nk teman kan smpai mak balek. kitorang makan. adik aku terjage dr td0w die.selambe badak die ckp "  aku nak on9  plak" abg aku kate " ha die da oke la tu. tu yg die nk on9.die wat pngai.sbb ko xbg die on9" hahah aku x rase cmtu.  mak balek pon. bukan mak teman aku..
aku ajak mak teman pon dorang xnak.. dorang leh pesan. ade ape ape call je la.. aku ckp.. aku xde fon .. 
fon aku osak da semnggu.   " jerit la kuat2 kalu ade ape ape " -- owh oke. hmm

Adik aku wat blur blur.die kate.aku x kejut kan die td0w dr kol 5 ptg .. bubby.aku ckp yg ko siap goreng  hotdog.. masak megi smpai 2 bungkus tu ape. die blur blur konon.aku ckp lg yg ko kuar buang smpah tu ape.  ahh aku x taw die berlakon ke ape. tp bacaan yassin smalam tetap aku teringat2. n ayat2 ceramah die .. kalu betol die nk maen maen kan aku. mmg aku pjak pjak gak budak ni ..                 


" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir