Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Sunday, March 27, 2011

bermacam macam

Assalammualaikum,
Hi.. hmm arini g Kajang. aku, mak . abg Joy [ kawan abg2 aku + ex jiran juge]. Andan..nak g melawat 4 org kt sane :P di sebab kan memerlukan 4 Ic. so kene  cari geng 4 laa. Andan mlawat Anjah. aku mlawat Ajim. Mak mlawat Ali. Abg Joy lawat Abg J. HAHAHA pastu tekejar2 sana sini men tuka tuka. ye laa. kalu da dtg sane. xmelawat sume skali.. rugi plak jauh jauh da dtg..

 Giliran pertama. nama Abg Joy d panggil padahal aku org petama bg Ic kt kaunter tu. jumpe laa Abg  J.. eeee, kitorang pon gilir2 la masuk. sbb takut name aku plak d panggil.. So aku borak2.. aku nasihat la serba sikit. nak citer lebih pon.die ABANG. mesti da lebih taw. yg aku sakit ati. die leh confius. aku nan Haja. ape kes? aku nan Haja jauh beza.. heeee tolong la. kalu nk rase aku nan die same... TOLONG2 jgn nak sama kan sgt la. mmg jauh jauh bezaaaaa teramat berbeza, baru 9 thn  x dok dunia luar da leh lupa aku. pastuuu sebuk tanye nnti nak kuar. dia nak dok mane ? zassssss~! aku x reti nk jawab. tp aku jawab kan aje la.. sian plak aku tguk. padahal aku yg patut di kesian kan.dorang kt sane. da  tentu2 cukup makan :P


Pastu giliran nama Mak plak. tempat mak nak mlawat Ali jauh sikit. sbb Ali da jadi BA..Mak jalan kaki jauh kot nak g  sana. Tp aku pelik dorang x pk sume tu. huhu mak tekejar2. sian mak..  sbb sume anak cucu dia nak tguk.. Naseb Anjah, Ajim n Abg J satu tempat..

 Budak Dua ekor si Anjah nan Ajim ni pon yg sebuk nak sumbat skali dalam tu. baru je 2 minggu masuk. Asrama percuma :P atau nama sedap sikit g kursus..

Pastu giliran nama Aku nan Andan serentak. aku cari Andan da lesap. uper nye die da kat dalam tgh cot cet cot cet dalam telefon berhadap kan cermin lutsinar  berborak nan abg die si Anjah . So aku bawak je la skali Ic Andan. Naseb tmpt Ajim n Anjah sebelah2 je. mmg sepupu sepapat semaasalah sehati sejiwa betul la..

Hmm aku pandang Ajim. umo kitorang x bnyk beza pon. kalu kt luar ni. leh gado2 tumbok2 :P tu zaman jaat la. kalu zman baek sikit. leh la naek moto same2. mintak tolong anta ke mana :) g kedai ke , beli makanan ke. ape ke. leh la sepakat.
 "Assalamualaikum, ko pe kabar? mcam mana kt dalam? sehat?"[ die da mula nanges]

 Aku jeling Anjah yg tgh pot pet pot pet nan Andan.. cehh muka nak COOL je.. xleh blah tol anak buah aku yg sorang ni. tah tah malam2 nanges nak balek umah.. samseng taik koceng ... puihhhh :D


" Dah la. xyah la nanges. tu la. aku da nasehat daa., da tego da. ko x nak dgr.. sian la same kt maktok tu.. die xda tua. xlarat da kot "  [ dia lap lap air mata]

"Wasalam Sha. aku taw, aku taw. aku kua t aku nak keje. kt dalam ni pon cam ape je. aku xnak da wat pangai.. "


Ahh aku mlas pgg ckp ckp die. susah nk pecaya. kuar nnti jumpe geng.. sume ilangggggg. jnji ke laut. erm..
AKU ckp ulang2 je. t kuar keje. berubah.. jgn wat pangai. jgn kawan nan budak2 x snonoh. Pastu Anjah plak nak ckp nan aku.... Kitorang x tuka tempat pon. men tuka telepon je. haha sbb da dekat sgt aku nan si Andan ni..


"Assalammualaikum, njah. ko cmne? oke?" [serentak plak ckp ] die dok ckp


" Kak [ haha mmg die pngel aku kakak :P umo xjauh beza wat ape nk pngel makcik2 ni. hehe] ko oke?]


" eyh aku yg kene tanye ko  tuh.OKE KE TAK? "


"Aku oke kak... aku da semayang.. "


"hah bagus la tuh.igt Allah sama. berubah la njah oi"


"kak lagi 9 minggu je aku nak kuar"


 [ ceh x nyempat ko nak kuar ea ..] "haa kuar nanti berubah... "


"Kak. aku nak ckp ni. Mak bg andan duit rm 50 je. aku takut aku order terlebih. ko tolong2 larh tambah sikit. nanti ko claim r duit kt mak aku ea. boleh ea kak"

 [???? ciskek. dok kt dalam pon. bukan men ko nak membeli blah ea. ko ni mmg xleh blah betol la]


 "hah ye la ye laaaa t aku tmbah"

Pastu kitorang tuka fon balek.. Aku tanye Ajim ape die nk order. sbb aku kene tick gak kt kertas yg diberikan. nanti kene wat pembayaran tuk ape yg dorang order. keperluan sabun, makanan. bahan kering. teh la kopi nescafe. susu .. macam2 la.

 Ajim tu tguk muka nampak gak la muka penyesalan sbb die nanges la kot. sebagai bukti. drama air mata ke ape aku x taw.. Yg si Anjah ni haa,, len macam je.. muke belagak cool je. taw laa ko kt sini dah jadi Abg besar konon nye.

Pastu aku tepakse tuka nan mak. aku lari g tempat Ali. haa die abg aku gak. beza xde la beza sgt 5 thn ade kot. so aku xpangel die Abg. pngel name je lari lari tuka nan Mak. haha orang tguk pon pelik je. orangorang yg dtg sane. dtg bawak 1 kad je. kitorang dtg bawak 4kad. Dua Abg Dua anak buah.bg mak plak Dua anak dua cucu. isk isk isk isk..isk.


Kadang aku pelik. masing2 de kesilapan kan. tp kenape nak d  ulang. mende da de contoh. tp still nak ulang2. bukan nye xde jiran2 pandang serong kt kluarge kami.ermmmm tah la...

 muda muda da bermasalah cmni.da plih jalan hidup cmtu.

  Bukan nye x nasihat. x tegur. kadang smpai aku tepakse ckp mende2 menyakit kan ati dorang. bia dorang dpt pkir ..dulu time time skola. aku salu kuar gak nan Anjah. kitorang ni da cam kawan. kadang borak dr ati ke ati je.

time2 petang2 blek skola, de skali tu kitorang lepak kt blkg lori kot. seingat aku. kitorang borak2..


" Kak aku tension la kak, tu pasal aku isap okok"
 "ye la ko. memula isap okok.pastu isap mende laen"
"eyh xde la. aku xbodo la kak nk wat mende2 cmtu"


NOW  ko da leh mgaku la njah nan aku.. ko mmg bodo :P

Aku harap korang leh la berubah ea. harap2 sgt sgt nieyh..

" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir