Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Sunday, February 13, 2011

yesterday yesterday yesterday

Hari Sengal + AGaks Malang !
22 January 2009
Hari ni Aku mmg down gilew.. Sudah lar Aku ta makan lansung. Bergantung nan air mineral yg ade dalam bilik Aku jerk, tuh pown da tinggal sikit, ari ni mmg Aku bnyak tido, coz smlam Aku tidow 5 jam jerk, sume gare2 menunggu Abg Aku on Modem, tuh laa yg susah bergantung pada WiFi, Aku tidow dalam kol 1.00 tghari, Aku mangun jerk dah maghrib. Erks. Lame Aku tidow, perot mmg lapar. Tp Aku tahan kan ajer, malas nak pikir pasal lapar tuh, sbb Aku pon ta moleh wat ape. Kat umah ni mmg xdew makanan, dan Aku mmg xder sesen pon. Sudah laa dua dua pintu utama rumah Aku ni dah di ganti kan dgn “mangga” baru, tp tah kenape Aku ta di beri kunci nya. Mungkin dorang nak kurung Aku dalam umah ni, Aku biar kan jerk.

Aku rase Aku moleh bersabar. Ego Aku ni tinggi, ta mungkin lar Aku yg p meminta pada mereka. Tu mukan sikap Aku. Aku sebenar nye nak kuar. Tension dah hmpir 2 minggu Aku ta menjejak kan kaki ke halaman luar rumah. Erks. Tuh laa asek terperap dalam bilik jek. Aku nak p umah depan, iaitu umah Mak n Akak , Aku nak p makan kat umah mereka, huhuh, nak wat camne. Dalam mase tiga ari ni, Aku cume makan 2 kali jerk dgn kuantiti yg sikit, selera makin xdew, Aku rase mgkin sebab malas kot, tp cmne Aku nak kuar umah , sedang kan Aku sendiri ta ader kunci. Aku pon mencapai gagang Fax kat umah Aku, tp malang nyew, wayar xder. Ciss. Tepon umah udah laa kene Lock, Fax plak ader gagang jerk, wayar xder, Aku sabar lagik, walaupon perott ni da banyak kali bunyi,,

Aku mendengar enjin kete Abg Aku, Aku segera masuk bilik, mane laa tau internet Connected ker, tp malang, 2 jam Aku tercongok depan pc, 4 kali Aku restart, tp xder lagikk, Aku mula meninjau keluar rumah, upper nye, die lom masuk umah die lagik, pastuh Aku pon membace laa koleksi novel Aku, yg tah bape kali da khatam, Aku nk isi mase , smentara menunggu Abg Aku on modem , Tetibe Aku dgr lagik enjin kete Abg Aku kuat berbunyi., Dalam ati Aku berkate “ Argh sudah, dia tukar Evo ni, mesti balik smpai subuh nieyh” Dan Aku tahu, die ta kan on modem tuk Aku pada ari ni, n Aku ta mgkin menyuruh dia,

Sedih nya saat ni, sungguh! Nak kuar umah xder kunci, nk telefon, tp xleh gune, nak harap kan Hp Aku ni, memanjang xde kedit, n bil Maxis Aku pon ta bebayar, uhuks,
Aku nak wat camne lagik? Ta akan laa Aku nak menjerit2 pangel orank dari dalam umah… Ape ke malang naseb Aku nieyh eks? Cam bodoh jer sensorang dalam umah, ader tv pon Abg Aku gak patah kan arial, ader Astro, tp Aku gaks ta byr bil. So Aku nk wat ape jerk?

Perkara yg Aku wat Arini : :
6.20 am : Aku ta tidow, Aku menunggu nan setia nye supaya Abg Aku on modem
.
1.00 pm : Ta larat Aku nak terus berjage dan online, mate dah mmg ta leh mukak dah.
7.00 pm : Aku bgun tidow, Tutup pintu , mukak lampu sume, ari da gelapp upernye,
Aku mandi, Aku menjenguk ke ruang dapor, di bahagian sebelah umah Aku, Erk, mmg xder makanan. Tp Aku ta kisah. Tuh laa sape suh Aku assek tidow jerk.Aku nk kuar, nak p umah Akak n Mak, tp pintu umah Aku berkunci.

8.00 pm : Abg Aku da balik, Aku terus setia ngadap depan pc, tp malang, dah berape kali
games yg Aku main tuh “ Games Over” da bape bnyak Lagu da beganti, tp still
xder internet lagik.
Pc Aku, Sbg Perhiasan if xder Ternet

ERKS. AKU BERHENTI MENAIP, SBB AKU TERDENGAR PINTU UMAH AKU TERBUKA ! 11.45pm
11.00pm : Aku mosan berulang kali membace Novel “Rahsia Hati ku” Aku mula laa Mnaip kisah Arini erksss =(
Novel Yg Aku Bace !
11.45pm : Mak n Pakcik serte pembantu sume da balik daripada urusan bisnes makanan Fmili Aku. Aku mule menjenguk kan muka. Mak Aku tekejjutt, Aku x makan Lgik, naseb die ade tapau kan sesuatu untuk Aku. Ingat gaks die kat Aku.
11.55pm : Oke laa Aku nak mengisi perot ni, Aku lapar sgt2. Mak Aku mengeluar kan dialog " kesian nye"Aku paling benci orank kesian kan Kat Aku, uhuks

" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir