Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Saturday, February 19, 2011

Nak cerita sgt2

Assalammualaikum,
Hi, hee excited nak cerita. de kawan aku ni, oke la memula nya. aku yg mintak tolong die. sbb nk guna lappy die nak sent email kat kawan aku lagi sorang ni.tahun lepas. mase tu pnjam lappy abg. tp still xleh nk sent. sbb xde words kan. so nk open file macam mane. emm so berjalan la kaki aku ke rumah dia. x jauh sgt la sbb da biasa pon jalan2 kaki ni.. Thanks la kan kat die. sbb sudi tolong hehe.

Lepas tu die plak mintak tolong. apply kan skoolmate kitorang nye keje via internet .. hmm dia mintak tolong. n still aku kene jln kaki. isokay la kan da terhutang budi. katanye resume si kawan kitorang ni da nk stngah tahun d tgn dia. n still dia x wat ape ape.. sigh~!! hmm sian plak si kawan tu. so aku pon tolong la bace dgn teliti kriteria2 n buat kan. seumpama macam apply kan aku punye. n Dia. boleh plak bantai bergayut. hmm xde la nk usha sgt ape aku buat.  

Pastu seingat aku, lepas setel yg si kawan kitorang punye tu.. die suh apply kan adik die pnye plak still same aku gak yg kene bace n teliti semua2 kriteria dalam tuh.tapi x sempat kot.. Die anta aku balek. n esok nye aku kene dtg umah die lagi utk sambung buat lagi yg adik dia.. lepas siap semuanya die bawak g beli beger. belanje la kan. hehehe Ok la  actually dia ni. heheh

Adela dalam  sebulan lebih macam tu, die text kt Fb , "kenape adik dia nye surat feedback xde smpai kt umah."so Aku ckp la "sistem tu x de dah anta2 surat dah. nk check ape ape kene g website." so die  pn kate "xleh nk check coz xde num ic adek die." hmm so aku pon rase OK je laa kan

Pastu aku g taw die. yg lagi 1 tu  nk check perlukan no ic n password.. die  buleh tanye plak kt aku. berape num password la. haha aku ckp la kan. hmm no ic n password adik ko aku da tulis kan dalam buku note ko. 
nampak sgt cam amik ringan je kan. sudah la semua aku buat. atleast cuba laa amik berat sikit. heheee.

Esok nya dia text lg " asal adik aku nye xde cmne ko buat" heee ayat die lebih kurang la. aku bace dalam nada yg salah ke ape ke aku x taw la. tp aku rase cammm terangkat gak kening bace. macam Wattdepish. cam nk blame aku je. hmm lepas tu  aku bg laa link semakan tu kt die. gigih aku browse copy n paste kat die.. aleh aleh die bg num ic adek die " nah ko check sndiri " aku pon macamm heeeeee pe hal la die ni.
patot ke aku beli berger n pulang kan alek kt die. hahaha smpai kesitu aku pkir.. 


Pastu aku check laaa. aku check kan Dua dua yg aku apply kan tu. aku check mmg xde. So aku tanye die. 
" asal xde ea. aku da buat sungguh2 macam aku pnye je" hmm dia xde la cam nk blame sgt . tp mende tu x tehenti kat situ.. Aku terus   check2.. rase cam da jadi tanggung jawab sesangat sbb aku da telan sebiji beger.hahaa aku check2.. baru aku perasan no ic adik die angka genap kt belakang. ahhhhhh geram nye..
adik die laki.patot nye no gnjil . aku plak men copy je ape yg die bg. n paste. HAAA simple click link aku bg n  copy n paste je dalam tuh. tp tu ponnn die SUH aku yg buat. time tu rasee kening aku mmg x nak turun2.  haha cam geram  je.

Lepas tu aku bg taw die " hey num ic adik ko salah.asal genap kt belakang" hmm die x balas plak..
aku laa yg gigih. cuba satu persatu tuka no ic tu. try try 1,3,5,7,9 haa naseb laa sikit je angke tuk cubaan demi cubaan tu kan. tp gigih la aku pk. dr dia.. x abes xabes nk arah2 kan aku je. hmm at last dpt la. jmpe siap dgn nama  penuh. xde la susah sgt keje nye. tp die sbg sorang kakak.
knp aku plak nk d pertanggungjawabkn..
Die ckp num ic salah sbb die amik dr  borang mane tah . huhuhu atlast die ckp thanks :)

Tp die mmg baek..  n aku berterimakasih kat die sbb bnyk mmbantu aku. cume kadang cara die je x kena. hmm 


Pengajaran yg aku dpt :: lepas ni jgn terhutang budi sgt la kan.  haha

" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir