Tajuk dia membuatkan aku macam nak bunuh diri je..
sahabat sejati..lantas aku imagine someone..
Alaaa cerita ni pun bakal mengisahkan dia..
kenapa nak kena guna title macam tu..
actually susah nak memikirkan title dari menaip entry...
serious ! trust me. hahaha..
tapi tak tahu la pula bagi orang lain..
mungkin mudah kot memikirkan title..
hmm hari sabtu yang lalu..
kan pertama kali aku pergi bazaar dgn Ain..
pertama kali bagi bulan ramadhan thn ni lah kan...
Balik dari bazaar.. semenjak ada orang dalam rumah ni..
semangat sikit aku nak bagi salam...
selalu nya bagi salam dalam hati or macam berbisik je..
" Assalamualaikum..... " kuat dan bersemangat .. hehehe..
aku masuk rumah .sekali ada insan yang pernah menjadi seorang sahabat
penglipur lara.. dia menoleh ke arah aku...
lantas aku jalan laju laju menuju ke dapur.. nak meletak kan juadah yang di beli ke atas meja..
aku terus bergurau dgn anak2 buah aku di dapur..
hmm.. sekali bila aku nak ke depan semula..
dia dah tak ada.. dia dah balik..
ahh damn.....
nampak sangat datang rumah aku bukan nak jumpa aku.
wahahha aku ni macam berharap je lagi kan..
bodoh memang bodoh...
aku memang bodoh.. serius.. muka tak malu.
orang dtg bukan nak jenguk aku pun.
mmg lah datang rumah aku..
tapi tujuan dia lain....
dia nak melawat SIL n anak buah baru aku..
SIL aku kan berpantang kat rumah aku.
hmm..
hmm senang kan kau buat kawan. SIL aku tu xsampai 2 tahun kat sini.
dah bukan main kau bertegur sapa.. melawat2 silap2 haribulan sms hari hari hahaha..
aku ni yang bersahabat dgn kau dari sebelum tadika..
kau buat macam orang asing. ngeee..
aku MALAS lah nak ingat !
yang penting kau yang datang n masuk rumah aku
bukan aku terhegeh2 datang rumah kau.
oke babai..
mood aku serius ilang bila ingat tentang kau..
semoga bahagia hidup di dunia dan akhirat..
amin.....
Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..
Tuesday, August 09, 2011
sahabat sejati
yg masih bermimpi isha
Monday, August 08, 2011
dilemma yang kurasakan...
hmm terus terang , aku sedar siapa diri aku sebenarnya..
aku sedar apa status aku..
aku tahu aku tak patut buat apa. dan patut buat apa..
aku tahu benar diri aku sendiri..
hmm persoalannya sekarang..
kenapa harus menafikan hak orang lain.
ops bukan aku lah kan. hak orang yg sepatutnya .
hak mereka..
sedangkan hak mereka pun di nafikan..
bagaimana pula hak aku nanti?
ok bercakap tentang hak.
aku sedar. aku juga tiada hak ke atas apa apa..
maksud aku .. secara kemanusiaan..
dari pemerhatian aku lah kan....
sedangkan mereka pun di layan sebegitu rupa?
adakah nanti aku pun akan di layan sebegitu..
aku mulai dilemma..
kekadang aku trauma..
rasa macam nak pergi jauh..
hindar semua yg bakal mendatang dalam hidup aku.
aku tahu.. perjalanan hidup aku tak seperti orang lain..
penuh kasih sayang.penuh perhatian..
tapi aku...
segalanya kena survive sendiri..
hmm serba salah sungguh ku rasa kan..
kalau lah mampu..
dah lama aku pergi jauh.. melupakan segala nya..
melupakan asal usul diri sendiri.
mencari identiti baru..
mencari sahabat baru..
membuka kisah hidup yang baru..
yang masih segar.
yang masih boleh di bentuk dengan semangat dan impian yang masih di alam yang nyata.
tapi aku masih di sini.. mengharap kan keajaiban yang akan membawa aku terbang ke alam yang baru..
ahhh sampai bila nak menongkat dagu. duduk termenung menatap langit.. tapi jasad aku
masih membatu di sini..
aku buntu...~
ahh stresss... hmm
.::. actually aku dah tahu.. benda tu siapa pemiliknya. aku dah pesan. jangan jangan dan jangan.
tapi dia buang juga. n sekarang pemilik nya bertanyakan pada aku ke mana pergi barang nya..
tapi aku tiada jawapan.. walhal. bersaksikan mata dan kepala. aku memang lihat dia yang buang..
ermm.. menafikan hak nya. walau sekecil perkara...
dan aku ? orang yg langsung tiada hak...
walau sebesar perkara? entah lah...
kiasan demi kiasan. aku tahu. aku tak kan lupa .. aku bercerita tentang siapa ... :(
yg masih bermimpi isha
Tengkiuu Ain :D
yeahhh.. dapat pergi bazaar...
hari sabtu and ahad.. Ain bawak aku pergi bazaar..
happy nya... even hari sabtu tu ada insiden kurang menyenangkan...
Ada pakcik tua ni reverse kereta tak tenguk belakang. Dah horn berkali2 pun still nak langgar gak..
lepas tu bukan main kerek lagi.. n terus blah je..
nasib dah tua..huhu sabar je la. bapak sapa lah tu kan. hmm..
Ahad pula .. Ain tunggu kat parking je. aku je turun g bazaar.
sian Ain susah2 diri je..
huhu tak mau la sampai menyusahkan Ain je. dah lah bz kerja..
bz kelas.. bz eseimen.. hmm..
btw Thank Ain :D
Impian ku jadi kenyaatan. hahaa
impian ke bazaar thn 2011 yeaah :D
hehe happy happy :D
yg masih bermimpi isha
" Aku tak ada story macam orang lain..coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
