Aku kekadang kan ingin sekali berbicara mengunakan
bahasa yang tak ada sesiapa pernah faham..
menulis dengan tulisan yang tiada siapa pun akan dapat membaca nya..
berpuisi dengan segala isi tersirat dan tersurat.,yang langsung tiada siapa
boleh merungkai akan setiap maksudnya..
menghasilkan novel dengan 1001
watak yg mengambarkan aku...
tapi tak akan ada siapa yang pernah menduga cerita itu tentang aku.
Melukis dengan lukisan yang mengandungi 1001 makna.
tapi hanya aku sahaja yang boleh
menterjemahkan setiap maksud di sebalik itu semua..

Sunday, February 27, 2011

vip (bukan nama sebenar)

Assalammualaikum,

Hi, Tetibe rase nk represh kenangan memula masok VIP [bukan nama sebenar], bnyk kenangan pahit manis kt sana. rase beruntung kenal nan kengkawan yg besh besh.. heee.



Ok. kat atas ni Eus [ bukan nama sebenar]
kenal die da lama la.  dari 2004, pastu x rapat cgt.tah cmane tah Ogos 2009 aku g sms die konon2 wish bezday die. tak tahu r nape tah tetibe je rase nk wish , bgun td0w terus igt die. ekeke padahal besday die da lepas. tp die  tetap koL n ia ia kan aje yg aritu besday die. haha

Tah camne pd bulan Dec berikut nye. die ngam ngam wish time besday aku. pastu kitorang secara xlgsung rapat kembali & mula memplan erks?<ayat ape ni. ta pe la..  merancang tuk carik keje. mmg habis habisan r time tu .maklum r. aku da setahun ngangur time tu kan. bila da de mmber smngat cmni. kite pon pe lagi semangat abes arh. time tu x pk ape da. jnji ade keje. hehee

Masalah gak sbb die x minat keje opis. die lebih pd fnb. keje2 kedai ke. yg aku plak. xminat keje2 cm die. haha maklum r kene kai uniform haha mindset yg mmg2 xleh d ubah. takot tade size haha tp demi semngat. ape die apply aku apply. ape aku apply die apply. macam2 kedai n tmpat kitorang g. ade la dlm 3 hari gak abesabesan. oke~!


PAUSE jap
-
-
-
-
-
-
-



Oke. kat atas ni Harzi [ bukan nama sebenar gak]
nak thanks sesangat sesangat kt Harzi. die ni aku kenal dr tmpt keje petame ag. kire nye die ni laa kawan petame aku kt alam pekerjaan ,ekeke Aku mampu bertahan setahun je kt keje pes tu. tp die hanye wape bulan je. so die lari g Vip. Die bekali2 ajak aku join die kat sane. tp aku ni maklum r. takot n x berani. erks? same je la kan. haha x berani nk g temuduga wat kali kedua. hehe x berani nk g sorang2.  

 Puas gak die merayu2 aku dari aku bekeje hingga la aku bhenti keje . hingga  laa setahun da aku ngangur. die still pujuk2. Tp xjalan beb. haha ketakutan kian menebal. kekeke. SEHINGGA laa aku dan Eus merancang tuk mencari keje pada December 2009. tuh pun sebagai option terakhir.
  
-
-
-
-
-
-
 SAMBUNG lek

Pastu aku dan Eus x taw nak cari keje kt mane. tetibe aku teringat Harzi. ekekek kejam bukan. tah r. bile de mmber tetibe plak rase nk try tmpt Harzi iaitu Vip.So aku lgkap bebaju kurung ekeke nk apply opis an . haha nak nampak supan g laaa Vip ari sabtu bersamaaan 16 Januari 2010.. debar2 gak nak g temuduga. haha
Eus lagi cuak sbb die xde pngalaman nan komputer. aku gengam tgn die bg kate2 smgt. lame gak die sangkut kt typing test. bepeloh gak r aku tunggu die.  dlm ati aku doa doa bnyk2. sbb kalu buleh bia la same same dapat kan.

Di pendek kan citer.  saat2 aku confirm dpt kje. Abg yg interview aku tu die tulis kt satu kertas.  die ckp "dtg 18 hb ni " aku plak blur blur leh tego.. ari ni "16hb r abg" die jawab ag. " Yela awk dpt keje. dtg 18 ni ari isnin" haha Alhamdulillah. dpt... lega aku. tp Eus plak still sangkut kt typing test. gile lame die leh tersangkut. aku da cuak cuak cuak cuak dan cuak. ye laaa., 
kite da ade BERITA hepi.. so kawan kite plak xtw ape kabar nye kt dalam tu.. nk smpai kn berita gembira pon rase bersalah gile plak..

Aku da suspen. orang len da silih berganti masok kt tmpt typing test tu. yg si Eus ni x nampak2 ag bayang. gile ar. aku mmg da pelooh2. smpai terpikir.. kawan aku ni tacing ke. smpai lari blek x tunggu2 aku haha smpai cmtu skali r aku berpikiran. iskk. Siap koling2 ag. aku mmg risau.. smpai la Eus sms aku
 " woi aku ngh type ni. abg ni bg aku cube smpai dpt lepas 14" huu. time tu aku la rase berkali gandaaa bertuah. ade chance ar aku nk keje same2 nan Eus ni haha.

Sampai laa ari Isnin yg d nanti2kan, debar2 ehehe berharap dpt jumpe Harzi, bajet 1 floor r ni.. kitorang betiga. tp Hampehh. Eus plak yg 1 floor nan Harzi. aku gak sensorang. ciskek tol. Aku yg takot nak tmuduga sensorang. atlast. aku gak kene sensorang. haha TIME tu mmg da terdetik ni la naseb aku agaknye.

 Banyak kisah ari ptame kt Vip tu .hehe. n yg paling berharge hadiah kt Vip.. Alhamdulillah...

Saturday, February 26, 2011

kejap je nak masuk bulan march kan

Assalammualaikum,

Hi, isk tak sangke. pejam celik pejam celik da hujung2 Feb da ni.. adess. terasaa cam azam2 tahun baru. cam nak bawak ke tahun depan plak~!

Bila ni nak dapat keje ni.. Hmm.  Sampai bila la nak cam ni je. ohh keje. cepat laaaa kemari.

Friday, February 25, 2011

yesterday yesterday yesterday 6

Erm… Mukan salah AKu larrr !
28 January 2009 5:00 pm


Aku ta terase pOwn. Tapi nape biLa Abg Aku nmpak Aku jerk Dia marah ! mukan Aku yg main tePon, Mukan Aku yg naik kan BiL teLepOn.. MemuLa Dia sembang Oke jerk nan Mak Aku, Pastuh nmpak Aku jerk. Terus Die baling2 telepOn, uWargghhh takowtt nya. Wakakaka. Dia ta puas Ati nan orank Len lepas nan Aku pLak. Ingat Aku ni ape? Len kali ckp depan2 lar , Aku leh terima.. Kau ta suke Aku duk umah ni. Bg tahu Oke. Ta yah lar nak watt ta nmpak Aku kat sini. Ta yah lar depan2 Aku Kau emOsi maRah2 . Kau ingat Kau ajer ader problem, Abes Aku yg sOrang2 nieyh Kau ta pikir? Aku behenti Keje sebab apew? Ade Kau kisah? Yaaa,, Arwah TOk tinggal kan Kita, mmg Aku nmpak Kuat. Aku nanges Hari pertama jek. Tapi penah ke Kau nmpak Aku nanges setiap Kali Aku rindu.? Korang pergi ziarah Dia.. Bape Kali jerk Korank Ajak Aku? WoOii , mOleh kira jerk laa,

Apew Ta Puas Ati sila lar bg tahu Aku. Nak Aku maty ker? Korang ingat Aku ta tension? Korang ingat Aku enjoy ke Camnie? Mmg nmpak cam senang jadik Aku ! makan , tidoww, Online, tapi dalaman Aku ni sape yg kEsah? Yess ! mmg dulu Kau ade kesah, Aku balik lepas Maghrib, Korang da calling. sMs Aku , tanye Aku kat mane ! nak jempot n etc .. yaa, thanks ! TUH pown mase baru baru Arwah Tok pergi ! Aku x makan, Korang beli kan ape2, nasehat kan Aku suh makan, . BUT NOW. SUme da lain kan? Aku berkurung sehari dalam bilik, ta makan , ta minUm, ta mandi. Ader korank ketok pintu bilik Aku? Tah tah masok umah Aku ni poN tak, Aku sedar sape Aku sebnr nya ngan koRAnk. Sbb tuh Aku ta pandai meminta2. Aku mukan pengemis,. Dan Aku tak kan mngemiS nan kOrank, ape Aku nak usaha Sendiri, sejak dari Arwah Tok pergi,

Dan da setahun Kan Aku cam ni, Tp korank tau tak? Aku maseh tak biasa ! Aku masih ta dapat biasa kan diri dgn keaddan cam ni, Nampak cam berani, tdo dalam umah besar sensorang! Tapi ape Aku wat2 malam2? Menanges, berkhayal, kekadang ckp cam orank giLA, supaya tak sunyi sepi, berjage smpai 4,,5,,6 pagi, Sebab Ape AKu cam tuh? Sbb Tuh cara Aku tuk ilang kan tekanan hidup Aku, Aku tak nak jadik GILA ! dan menyusah kan Orang !

Arghhhh,, tension! Menanges menangess dan terus menanges , Aku da mosan !xder Ape yg dapat di ubah kan nan Air mate Aku yg ta dew harga! Ape kene nan kOrang? Aku tension. Selame ni bnyak Aku diam, sbb Aku ta pandai nak mngadu nan korang, Aku ngadu nan Arwah Tok Aku jek. Even Dia da ta adew , Aku still bercakap nan Diri sendiri, seOLah2 Die dgr, Tapi pernah ke korang nak bekOngsi? Ta ADER!!!!! BAik kawan Aku sendiri pOn da x nmpak btg hidung. Kaluw dulu pukol 12 malam pon sanggup dtg Umah Aku, skrg? Yaaa, mmg dulu Aku senang,, Duit tuh tinggal mintak jerk, Gerenty daapat! Ta bnyak, sikit2 poN Mesty dapat, Huh, Duet Aku ta wisau ! ta penah wisau saAt ni, tapi kepuasan dirik sendirik! Korang jangan lar nak show tindakan korank kepada Aku dgn mrah2, Ape kORang ta suke, direct jerk nan Aku, Jan smpai korank daapat mayat Aku jerk kang dalam bilik tuh .,
Aku mmg sedihh!!!!!!!! Sedihh nan sikap korang ! Aku ta penah lupe, pda mulan Pose tuh. Aku cam korang ANGGAP dah maty kan?xdew sape tego Aku, Korang tegow AKU pon mase 1syawaL tuh..
Aku ni sAPew Pade Korang Erks? Aku ade ati dan PasSan . ='(
MOOD : Sedih teramat sgt, Nanges pepuaS pOwn Tak LeGa gAkSs !

update :: time bace ni pon meleleh2 je air mata aku.. hishhhhh .. dugaan saat tu terlalu berat. Alhamdulillah. aku masih bertahan smpai ke hari ini... 

" Aku tak ada story macam orang lain..
coz my life is very simple..
tapi aku ada kenangan dan angan2 untuk di kenang ;)
cehh.. macam tak ada life je kan. hahaha "
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir